Sandro
Botticelli (1445.-1510.) je svoju sliku Proljeće
(talijanski:
Primavera), poznatu i kao Alegorija proljeća, naslikao u seriji mitoloških
slika za obitelj Medici
koji su se zanimali za "pogansku" tematiku (kojoj između ostalih
pripada i Rođenje Venere). To zanimanje je
potaknuto obnovom Platonove
filozofije (neoplatonizam) koja je dovela do zanimanja za
antičke teme i osnivanje Platonove Akademije
u Firenci
1469.
god. Proljeće je, zajedno s Rođenjem Venere, bilo predviđena za Villu di
Castello, a danas se nalazi u Galeriji Uffizi u Firenci.
Slika prikazuje voćnjak u kojemu su stabla
raspoređena u polukrug koji čini okvir za niz figura. S desne strane vidimo Zefira, boga vjetra, koji
drži Klori, koju svojim dahom oplođuje i preoblikuje u floru cvjetova i boginju
proljeća. U sredini je lik Venere koja prizoru daje stabilnost, dok je iznad nje njezin
sin Kupid
koji baca strijelice. S lijeve strane tri Gracije (Harite) u
skupini izvode lagani ples, a odmah do njih je Merkur koji
mačem u ruci tjera oblake.
Likovi su također stavljeni u nestvarni
krajolik, potpuno osvjetljen bez realnog izvora svjetla. Ipak, njihova odjeća
je prepuna detalja i bogata naborima, potpuno lepršava; Botticelli je bio
majstor u prikazivanju tkanina. Alegorija proljeća je prva slika na kojoj je
Botticelli slikao gracilne likove lijepih, izduženih djevojaka u idealiziranom
ambijentu, namjerno izbjegnutih dubina i plasticiteta svedenog na minimum. Na
ovoj slici Botticelli usvaja mekane linije kojima daje skladan ritam, a kompoziciju ističe svježim i nježnim temperama.
Na slici vlada nestvarno, idealizirano prikazivanje likova bez detalja, u
kojemu je zanemarena anatomija ističući tako linearnost likova. Botticelli je prije
svega bio crtač, boja ga je manje zanimala.
/preneseno sa http://hr.wikipedia.org/wiki/Alegorija_proljeća/
Nema komentara:
Objavi komentar